Film skal selge næringstomter i Røyken

Nå skal en helt ny presentasjonsvideo og markedsføring i digitale kanaler hjelpe Røyken Eiendomsutvikling AS (REU) å utvikle og selge tomtene i Røyken Næringspark på Follestad. Næringsparken skal bli mer kjent og synlig.

– Til tross for at Røyken Næringspark er sentralt plassert i en av landets mest næringsvennlige kommuner, må vi tenke nytt for å bli enda mer synlige og attraktive for de som tar eller påvirker beslutningene om å kjøpe tomter for næringsbygg, sier Ola Mæhlum i Røyken Eiendomsutvikling AS.
REU har et jevnt tilsig av næringsdrivende som vurderer å bygge nytt, og drøyt halvparten av tomtene på området er solgt.

– Men vi i eiendomsbransjen er nok tradisjonelle i vår tenkning, og det har sikkert preget markedsføringen vår, sier Mæhlum. Nå vil det kommunalt eide eiendomsselskapet prøve å spre kunnskap om Røyken Næringspark på digitale mediekanaler og sosiale medier, og på den måten få flere virksomheter og arbeidsplasser til Røyken kommune.
Den nye presentasjonsfilmen er fem minutter lang og viser hvor sentralt Røyken Næringspark ligger i forhold til europaveisystemet og Østlandets havner, flyplasser og jernbaneterminaler.
I tillegg forteller talspersoner i selskaper som allerede er etablert der, hvorfor de valgte å bygge i Røyken og hvordan de opplevde kommunen som regulerende myndighet.
– Vi tror det er enklere for oss å pirre potensielle kunders interesse ved å se på videoen, enn det er å overtale dem til å bruke vesentlig mer av sin dyrebare tid til å komme og se selv, sier Mæhlum.
REU har en plan for hvordan man skal få distribuert videoen til målgruppene. I tillegg til legger vi planer for hvordan vi kan markedsføre oss ved å gjennomføre søkemotoroptimalisering av egne nettsider, annonsere i media, sosiale medier og bruke nettverket i kommunen, Røyken Næringsråd og deres megler,  Malling & Co, Drammen.